ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی | ماشین ظرف شویی | ظرفشویی

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی | ماشین ظرف شویی | ظرفشویی

ماشین ظرفشویی پاکشوما ماشین ظرف شویی ماشین ظرفشویی ایرانی ظرفشویی ماشین ظرفشویی جدید ماشین ظرفشویی چی بخرم ماشین ظرفشویی چه مارکی خوبه ماشین ظرفشویی چی بگیرم ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند ماشین ظرفشویی چه مارکی بهتره ماشین ظرفشویی خوب ماشین ظرفشویی دست دوم پودر ماشین ظرفشویی مایع ماشین ظرفشویی نگهداری ماشین ظرفشویی نحوه کار ماشین ظرفشویی خرید ماشین ظرفشویی فروش ماشین ظرفشویی قیمت ماشین ظرفشویی ماشین ظرفشویی ایستاده ماشین ظرفشویی رومیزی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۱
  • ۰

ماشین ظرفشویی یکی از وسایلی است که به تازگی در اشپزخانه‌ها جا خوش کرده است. خیلی از خانم‌ها در مورد خرید ماشین ظرفشویی اطلاعات کافی ندارند اما به آن احتیاج مبرم دارند. کمبود وقتی که در خانه می‌گذارند، خستگی روزانه، ظرف‌های تلمبار شده و کارهای زیاد بیرون از خانه، دلایلی محکمی هستند که نیاز به ماشین ظرفشویی را توجیه می‌کنند. اما خرید یک ماشین ظرفشویی مناسب که تمام نیازهای ما را برآورده کند نیز دغدغه بزرگی می‌شود. برای خرید یک ماشین ظرفشویی بهتر است ابتدا در مورد کارکرد و نحوه استفاده از مماشین ظرفشویی بیشتر آشنا شویم.

 

تصور اولیه از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یک دستگاه کاملاً خودکار است که ظرف‌های کثیف در آن شسته می‌شوند. تنها کاری که معمولاً با داشتن ماشین ظرفشویی انجام می‌شود این است که ظرف‌ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار داده شوند، پودر شوینده ماشین ظرفشویی اضافه شود و دکمه روشن فشار داده شود. این‌ها مسیری است که قبل از شستن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی انجام می‌شود. اما از کجا مطمئن باشیم که ظرف‌های کثیف و خیلی کثیف در ماشین ظرفشویی کاملاً شسته خواهند شد؟

 

نحوه گذاشتن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی انسان نیست که فرق بین ظرف و غذای مانده را تشخیص دهد. پس بهتر است که قبل از این که ظرف‌ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید، حداقل غذاهای مانده درون آن را خالی کنید. برای این کار، ابتدا اسکاچ را بردارید و غذاهای مانده را داخل سطل اشغال یا قابلمه‌ها بریزید. بعد از این که این کار را انجام دادید، ظرف‌ها را در قفسه‌های مناسب بگذارید.


ماشین ظرفشویی دارای قفسه‌های مختلفی است. جایی که قاشق و چنگال قرار می‌گیرند، معمولاً در بالای مخزن ماشین ظرفشویی است و جایی که ظرف‌ها قرار می‌گیرند، مانند آب چکان آشپزخانه است. ماشین ظرفشویی قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های بسیار کثیف را روی دیگر ظرف‌ها قرار ندهید. اگر ظرف‌هایتان زیادی است، بهتر است قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را جدا از دیگر ظرف‌ها بشویید.

 

نمک در ماشین ظرفشویی ؟

شنیده اید که می‌گویند در ماشین ظرفشویی نمک بریزید؟ بهتر است این کار را انجام دهید. نمک در ضدعفونی کردن ظرف‌ها موثر است. همراه با مایع یا پودر ماشین ظرفشویی مقداری هم نمک داخل مخزن بریزید. به تازگی، بعضی از مدل‌های ماشین ظرفشویی جایی را برای ریختن نمک نیز در نظر گرفته اند تا هم ظرف‌ها تمیزتر شوند و هم کار مصرف کننده راحت تر شود.


دقت کنید در کاتالوگ بعضی از ماشین ظرفشویی ها نیز نوشته شده است که نیازی به استفاده از نمک یا ماده دیگری برای بهتر شسته شدن و عملکرد بهتر ماشین ظرفشویی نیست. در این ماشین ظرفشویی ‌ها از سیستم سختی گیر اب استفاده می‌شود و اضافه کردن نمک، عملکرد ماشین ظرفشویی را سخت تر می‌کند.

 

شستن میوه‌ها در ماشین ظرفشویی

اگر از فروشنده بپرسید که آیا ماشین ظرفشویی شما، میوه و سبزی را هم خواهد شست، جواب مثبت خواهد بود. انواع مختلف ماشین ظرفشویی ، گزینه ای را بین منوهای خود دارند که برای شستن میوه مناسب است. برای این کار حتی سبد شستن میوه نیز در ماشین ظرفشویی قرار گرفته است. همان قفسه ای که به صورت سبد است و انگار هیچ ظرفی غیر از قابلمه در آن قرار نمی گیرد! این قفسه، سبد شستن میوه است.گاهی هم ممکن است طبقه اول ماشین ظرفشویی مخصوص شستن میوه‌ها باشد.


ماشین ظرفشویی برای شستن میوه‌ها از اب سرد استفاده می‌کند و برای شستن ظرف‌ها از آب گرم. بنابراین برای این که ماشین ظرفشویی شما میوه‌ها را درست بشوید، بهتر است حتماً این گزینه را داشته باشد. در این صورت ممکن است میوه ای که مدت‌ها در یخچال خنک شده است، در ماشین ظرفشویی پخته شود یا حتی پلاسیده شود. شستن میوه ها با آب سرد و با تمیزی بالا، یکی از ویژگی‌های ماشین ظرفشویی است.